Algemene voorwaarden B2B

1. Definities

  1. “Opdrachtnemer”: BOEM Consultants B.V., gevestigd te K.P. van der Mandelelaan 50, 3062MB Rotterdam, aanbieder van cybersecurity diensten en consultancy.
  2. “Opdrachtgever”: De natuurlijke of rechtspersoon die de diensten van Opdrachtnemer afneemt.
  3. “Diensten”: De cybersecurity diensten en consultancy zoals overeengekomen tussen Opdrachtnemer en Opdrachtgever.

2. Toepasselijkheid

  1. Deze algemene voorwaarden zijn van toepassing op alle offertes, overeenkomsten en diensten van Opdrachtnemer.
  2. Afwijkingen van deze voorwaarden zijn slechts geldig indien deze uitdrukkelijk schriftelijk zijn overeengekomen.

3. Overeenkomst

  1. Een overeenkomst komt tot stand na schriftelijke bevestiging door Opdrachtnemer van een door Opdrachtgever verstrekte opdracht.
  2. Alle offertes van Opdrachtnemer zijn vrijblijvend en geldig voor 30 dagen, tenzij anders vermeld.

4. Duur en beëindiging van de overeenkomst

  1. De overeenkomst wordt aangegaan voor de in het contract vermelde initiële periode, tenzij partijen uitdrukkelijk en schriftelijk anders zijn overeengekomen.
  2. Na afloop van de initiële periode wordt de overeenkomst automatisch verlengd voor eenzelfde periode, tenzij een van de partijen de overeenkomst opzegt met inachtneming van het bepaalde in artikel 4.3.
  3. Opzegging van de overeenkomst dient schriftelijk te geschieden met inachtneming van een opzegtermijn van ten minste drie (3) maanden vóór het einde van de lopende contractperiode.
  4. Bij niet-tijdige opzegging blijven alle bepalingen van de overeenkomst van kracht gedurende de verlengde periode.


5. Prijzen

  1. De op aanbiedingen, offertes en facturen van dienstverlener genoemde prijzen zijn exclusief btw en eventuele andere overheidsheffingen, tenzij uitdrukkelijk anders vermeld.
  2. De prijzen van goederen zijn gebaseerd op de op dat moment bekend zijnde kostprijzen. Verhogingen hiervan, die door de dienstverlener niet konden worden voorzien ten tijde van het doen van de aanbieding c.q. het tot stand komen van de overeenkomst, kunnen aanleiding geven tot prijsverhogingen.
  3. Ten aanzien van de dienstverlening kunnen partijen bij de totstandkoming van de overeenkomst een vaste prijs overeenkomen.
  4. Indien er geen vaste prijs is overeengekomen, kan het tarief met betrekking tot de dienstverlening worden vastgesteld op grond van de werkelijk bestede uren. Het tarief wordt berekend volgens de gebruikelijke uurtarieven van dienstverlener, geldend voor de periode waarin hij de werkzaamheden verricht, tenzij een daarvan afwijkend uurtarief is overeengekomen.
  5. Indien geen tarief op grond van de werkelijk bestede uren is afgesproken, wordt voor de dienstverlening een richtprijs afgesproken, waarbij dienstverlener gerechtigd is om hier tot 10% vanaf te afwijken. Indien de richtprijs meer dan 10% hoger uit gaat vallen, dient dienstverlener opdrachtgever tijdig te laten weten waarom een hogere prijs gerechtvaardigd is. Opdrachtgever heeft in dat geval het recht om een deel van de opdracht te laten vervallen, dat boven de richtprijs vermeerderd met 10% uitkomt.


6. Prijsindexering

  1. De bij het aangaan van de overeenkomst overeengekomen prijzen en uurlonen zijn gebaseerd op het op dat moment gehanteerde prijspeil. Dienstverlener heeft het recht de aan opdrachtgever te berekenen vergoedingen jaarlijks per 1 januari aan te passen.
  2. Aangepaste prijzen, tarieven en uurlonen worden zo spoedig mogelijk medegedeeld aan opdrachtgever.

7. Uitvoering van de diensten

  1. Opdrachtnemer zal de diensten naar beste inzicht en vermogen uitvoeren, conform de eisen van goed vakmanschap.
  2. Opdrachtnemer focust zich op de menselijke en organisatorische aspecten van cybersecurity en niet op technische implementaties.
  3. Opdrachtgever is verantwoordelijk voor het tijdig verstrekken van alle informatie die noodzakelijk is voor het uitvoeren van de diensten.

8. Aansprakelijkheid en advies

  1. Wij streven ernaar om accurate en actuele informatie te verstrekken. Echter, wij zijn geen juristen of advocaten en onze adviezen dienen niet als juridisch advies te worden beschouwd.
  2. Wij kunnen op geen enkele wijze aansprakelijk worden gesteld voor enige schade die voortvloeit uit of verband houdt met adviezen, suggesties of informatie die wij verstrekken met betrekking tot wettelijke kwesties of juridische aangelegenheden.

9. Advies inwinnen

  1. Wij adviseren onze klanten nadrukkelijk om zich te allen tijde te laten informeren en adviseren door een gekwalificeerde jurist of advocaat voor alle juridische kwesties en interpretaties van de wet.
  2. Beslissingen die klanten nemen op basis van door ons verstrekte informatie of adviezen zijn volledig voor eigen rekening en risico van de klant

10. Disclaimer

  1. Alle informatie, adviezen en diensten die wij leveren worden verstrekt op een “as is” basis, zonder enige garantie van juistheid, volledigheid of geschiktheid voor een bepaald doel.
  2. Door gebruik te maken van onze diensten erkent en aanvaardt de klant dat wij niet verantwoordelijk of aansprakelijk kunnen worden gehouden voor enige juridische gevolgen of schade die voortvloeit uit het gebruik van onze diensten of adviezen.

11. Trainingen en workshops

  1. Annulering van trainingen of workshops dient minimaal 14 dagen voor aanvang schriftelijk te geschieden.
  2. Bij annulering binnen 14 dagen voor aanvang is Opdrachtgever 50% van de kosten verschuldigd.
  3. Bij annulering binnen 7 dagen voor aanvang is Opdrachtgever 100% van de kosten verschuldigd.

12. Betaling

  1. Betaling dient te geschieden binnen 30 dagen na factuurdatum, tenzij anders overeengekomen.
  2. Bij niet-tijdige betaling is Opdrachtgever van rechtswege in verzuim en is een rente verschuldigd van 1% per maand.

13. Evaluatie en nazorg

  1. Na afronding van de dienstverlening vindt een evaluatiegesprek plaats.
  2. Opdrachtnemer is gedurende 30 dagen na afronding van een project beschikbaar voor vragen, tenzij anders overeengekomen.


14. Wijzigingen en actualisatie

  1. Opdrachtnemer behoudt zich het recht voor deze algemene voorwaarden te wijzigen.
  2. Gezien de snelle ontwikkelingen in het cybersecurity-veld, kunnen adviezen na verloop van tijd verouderd raken. Opdrachtgever is zelf verantwoordelijk voor het up-to-date houden van de implementatie van cybersecurity maatregelen.

 

15. Toepasselijk recht en geschillen

  1. Op alle overeenkomsten tussen Opdrachtnemer en Opdrachtgever is Nederlands recht van toepassing.
  2. Geschillen zullen in eerste instantie worden voorgelegd aan de bevoegde rechter in de vestigingsplaats van Opdrachtnemer. Door gebruik te maken van de diensten van Opdrachtnemer verklaart Opdrachtgever akkoord te gaan met deze algemene voorwaarden.

16. Intellectueel eigendom

  1. Tenzij partijen schriftelijk anders zijn overeengekomen, behoudt dienstverlener alle intellectuele absolute rechten (waaronder auteursrecht, octrooirecht, merkenrecht, tekeningen- en modellen­recht, etc.) op alle ontwerpen, tekeningen, geschriften, dragers met gegevens of andere informatie, offertes, afbeeldingen, schetsen, modellen, maquettes, etc.
  2. De genoemde intellectuele absolute rechten mogen niet zonder schriftelijke toestemming van dienstverlener worden gekopieerd, aan derden getoond en/of ter beschikking gesteld of op andere wijze worden gebruikt.
  3. Opdrachtgever verplicht zich tot geheimhouding van de door dienstverlener aan hem ter beschikking gestelde vertrouwelijke informatie. Onder vertrouwelijke informatie wordt in ieder geval verstaan datgene waarop dit artikel betrekking heeft, alsmede de bedrijfsgegevens. Opdrachtgever verplicht zich zijn personeel en/of derden die betrokken zijn bij de uitvoering van deze overeenkomst, een schriftelijke geheimhoudingsplicht op te leggen van de strekking van deze bepaling.

17. Geheimhouding

  1. Ieder der partijen houdt de informatie die hij (in welke vorm dan ook) van de andere partij ontvangt en alle andere informatie betreffende de andere partij waarvan hij weet of redelijkerwijs kan vermoeden dat deze geheim of vertrouwelijk is, dan wel informatie waarvan hij kan verwachten dat de verspreiding daarvan de andere partij schade kan berokkenen, geheim en neemt alle nodige maatregelen om te waarborgen dat zijn personeel de genoemde informatie ook geheim houdt.
  2. De in het eerste lid van dit artikel genoemde geheimhoudingsplicht geldt niet voor informatie:
  3. die op het moment dat de ontvanger deze informatie ontving al openbaar was of nadien openbaar is geworden zonder een schending door de ontvangende partij van een op hem rustende geheimhoudingsplicht;
  4. waarvan de ontvangende partij kan bewijzen dat deze informatie al in zijn bezit was op het moment van verstrekken door de andere partij;
  5. die de ontvangende partij van een derde heeft ontvangen waarbij deze derde gerechtigd was deze informatie aan de ontvangende partij te verstrekken
  6. die door de ontvangende partij openbaar wordt gemaakt op grond van een wettelijke plicht.
  7. De in dit artikel omschreven geheimhoudingsplicht geldt voor de duur van deze overeenkomst en voor een periode van drie jaar na het eindigen daarvan.

Deze algemene voorwaarden zijn in werking getreden op 01/10/2024